Paski napędowe do pralek Electrolux
Elementem wyposażenia każdej pralki są paski napędowe do pralek Electrolux. Mają one napędzać pracę bębna, poprzez przenoszenie na niego obrotów z silnika, wykorzystując koło pasowe. Dzięki temu pralka może pracować płynnie i prawidłowo. Ponieważ pasek napędowy to część intensywnie eksploatowana, może uszkodzić się bądź ulec naturalnemu zużyciu w miarę użytkowania pralki. Zdarza się to częściej niż myślisz i zazwyczaj wymaga wymiany paska klinowego na nowy. Zużyta lub zerwana część zaburzy prawidłową i efektywną pracę urządzenia. Dobierając nowy pasek, posiłkuj się oznaczeniami z tabliczki znamionowej i skorzystaj z filtrów na górze strony, aby znaleźć go jeszcze szybciej. Wymiana tego elementu jest prosta i możesz dokonać jej samodzielnie. Jeżeli potrzebujesz instrukcji, odwiedź nasz kanał na YouTube.
- powrót do Części do pralek Electrolux
- (203) Paski napędowe
Pasek napędowy do pralki Electrolux – jak rozpoznać jego uszkodzenie?
Pasek napędowy do pralki Electrolux dba o to, aby bęben pracował płynnie i prawidłowo, przenosząc na niego obroty z silnika, przy pomocy koła pasowego. Jest to więc niezbędny w wyposażeniu pralki element, bez którego urządzenie nie działałoby tak, jak należy. Uszkodzenie paska klinowego daje zazwyczaj bardzo konkretne objawy, których nie sposób przeoczyć. Poznaj je, aby móc zareagować na usterkę jak najwcześniej i wymienić pasek klinowe do pralki Electrolux na nowy.
Jeżeli pasek zostanie zerwany, to może to poskutkować brakiem obracania się bębna, kiedy uruchomisz urządzenie i włączysz program. Urządzenie nie przejdzie też w wirowanie, nawet kiedy woda zostanie już całkowicie odpompowana, a cykl dobiegnie końca. To może jednak wiązać się też z problemami z kołem pasowym – jeżeli zostało ono zablokowane, pasek do pralki Electrolux mógł się zwyczajnie zerwać. Kolejnym objawem, świadczącym u zużyciu bądź uszkodzeniu tego elementu, jest zacinanie się bębna, kiedy próbuje on wykonać pełny obrót. Twoje ubrania po praniu mogą być też zbyt mokre, wręcz ociekać wodą, a także nie doprać się – zauważysz też ślady proszku na tkaninach. Oznacza to, że obroty bębna były za wolne, aby pralka mogła prawidłowo przeprowadzić cykl. Niepokojący wyglądającym sygnałem uszkodzenia paska, jest wydobywanie się z urządzenia dymu – najczęściej towarzyszy temu nieprzyjemny zapach. Jest to skutkiem ocierania się paska napędowego o koło pasowe. Równocześnie powodowałoby to wibracje w urządzeniu. Jest to zdecydowanie częstsze w przypadku, starych, zużytych pasków, które od dawna nie były wymieniane. Element mógł rozciągnąć się z powodu długoletniego użytkowania, a to z kolei może spowodować powstanie drgań i hałasów. Pasek powinien być cały czas napięty, a jeżeli powstaną w nim luzy, pralka zacznie głośniej pracować i zacznie wibrować. W przypadku zauważenia powyższych sygnałów, skontroluj stan, w jakim jest pasek klinowy. W przypadku pralek ładowanych od frontu, znajdziesz go z tyłu, na środku bębna. W pralkach ładowanych od góry, pasek zlokalizowany jest od spodu. Element nie jest trudny w wymianie i możesz zrobić to sam – znajdź nową część w North.
Gorąca pralka podczas prania
Nie panikujmy, jak sprzęt AGD w naszym domu przestanie działać. Ratunkiem może być właściwa diagnoza problemu i odpowiedni dobór nowej części zamiennej. Pokazujemy, że samodzielna naprawa może być bardzo prosta w wykonaniu. Przekazujemy także istotną wiedzę dotyczącą uzytkowania i dbania o sprzęt AGD. Stale pogłębiamy naszą wiedzę, aby móc pomagać wam jeszcze więcej.
Zobacz rozwiązanie