Akcja “Zielony kierunek” – nie ma planety B

katarzyna | 8 czerwca 2021

Firmy North oraz Green Cell połączyły siły we wspólnym projekcie „Zielony kierunek”, który zachęci Polaków, by zapewnili drugie życie swoim urządzeniom. Organizatorzy akcji chcą promować gospodarkę opartą na recyklingu i ograniczaniu ilości elektrośmieci oraz edukować swoich klientów.

Przedstawiciele North i Green Cell przekonują, że jeśli domowe urządzenia przestają działać po okresie gwarancji, to nie trzeba od razu wyrzucać ich do kosza. W większości przypadków sprzęt da się uratować – wystarczy tylko wymienić uszkodzone lub zużyte komponenty. Obie firmy są na co dzień źródłem takich akcesoriów.

Green Cell produkuje baterie do setek modeli laptopów, smartfonów, elektronarzędzi, odkurzaczy i innych urządzeń, a od kilku lat rozwija autorskie projekty związane z elektromobilnością. Polski producent dociera do ponad 60 krajów, gdzie umożliwia wydłużanie cyklu życia urządzeń i zapewnia mobilność oraz niezależność swoim klientom. Z kolei North ma w swojej ofercie nie tylko baterie, ale przede wszystkim 13 milionów części zamiennych do sprzętu AGD i RTV. Firma promuje ideę samodzielnych napraw oraz prowadzi własne portale edukacyjne. Takie podejście zapewniło jej tytuł laureata prestiżowego konkursu Stena Circular Economy Award 2020.

zielony kierunek

Edukacja jest przewodnim celem akcji “Zielony kierunek” – Green Cell i North podejmą szereg tematów ekologicznych, podzielą się swoimi spostrzeżeniami oraz podpowiedzą klientom w jaki sposób mogą przyczynić się do ratowania środowiska.

Akcja “Zielony kierunek” przybliży zagadnienia związane z:

  • tematyką gospodarki o obiegu zamkniętym z perspektywy producenta,   
  • przyszłością urządzeń akumulatorowych w kontekście ochrony środowiska i odejścia od urządzeń spalinowych,
  • wprowadzaniem prawa do naprawy i jego następstwami na rynku urządzeń RTV i AGD,
  • korzyściami i wadami z obecnych i przyszłych zmian w prawie UE dot. gospodarki cyrkularnej,
  • filozofią less waste oraz coraz bardziej popularny trendem „naprawiaj, nie wyrzucaj”, czyli samodzielnego naprawiania sprzętu użytku domowego.

Zaplanowana akcja obejmie artykuły eksperckie na blogach obu firm oraz szeroką komunikację w social mediach. Na temat “Zielonego kierunku” obranego przez Green Cell i North wypowiedzą się też prezesi obu firm. Organizatorzy wierzą, że “Zielony kierunek” odbije się głośnym echem wśród konsumentów, ale również w świecie biznesu.

Oceń artykuł

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Dotychczas brak głosów! Oceń ten post jako pierwszy.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne Inline
Wyświetl wszystkie komentarze
0
Będę wdzięczny za komentarze.x