Firmy North oraz Green Cell połączyły siły we wspólnym projekcie „Zielony kierunek”, który zachęci Polaków, by zapewnili drugie życie swoim urządzeniom. Organizatorzy akcji chcą promować gospodarkę opartą na recyklingu i ograniczaniu ilości elektrośmieci oraz edukować swoich klientów.
Przedstawiciele North i Green Cell przekonują, że jeśli domowe urządzenia przestają działać po okresie gwarancji, to nie trzeba od razu wyrzucać ich do kosza. W większości przypadków sprzęt da się uratować – wystarczy tylko wymienić uszkodzone lub zużyte komponenty. Obie firmy są na co dzień źródłem takich akcesoriów.
Green Cell produkuje baterie do setek modeli laptopów, smartfonów, elektronarzędzi, odkurzaczy i innych urządzeń, a od kilku lat rozwija autorskie projekty związane z elektromobilnością. Polski producent dociera do ponad 60 krajów, gdzie umożliwia wydłużanie cyklu życia urządzeń i zapewnia mobilność oraz niezależność swoim klientom. Z kolei North ma w swojej ofercie nie tylko baterie, ale przede wszystkim 13 milionów części zamiennych do sprzętu AGD i RTV. Firma promuje ideę samodzielnych napraw oraz prowadzi własne portale edukacyjne. Takie podejście zapewniło jej tytuł laureata prestiżowego konkursu Stena Circular Economy Award 2020.
Edukacja jest przewodnim celem akcji “Zielony kierunek” – Green Cell i North podejmą szereg tematów ekologicznych, podzielą się swoimi spostrzeżeniami oraz podpowiedzą klientom w jaki sposób mogą przyczynić się do ratowania środowiska.
Akcja “Zielony kierunek” przybliży zagadnienia związane z:
- tematyką gospodarki o obiegu zamkniętym z perspektywy producenta,
- przyszłością urządzeń akumulatorowych w kontekście ochrony środowiska i odejścia od urządzeń spalinowych,
- wprowadzaniem prawa do naprawy i jego następstwami na rynku urządzeń RTV i AGD,
- korzyściami i wadami z obecnych i przyszłych zmian w prawie UE dot. gospodarki cyrkularnej,
- filozofią less waste oraz coraz bardziej popularny trendem „naprawiaj, nie wyrzucaj”, czyli samodzielnego naprawiania sprzętu użytku domowego.
Zaplanowana akcja obejmie artykuły eksperckie na blogach obu firm oraz szeroką komunikację w social mediach. Na temat “Zielonego kierunku” obranego przez Green Cell i North wypowiedzą się też prezesi obu firm. Organizatorzy wierzą, że “Zielony kierunek” odbije się głośnym echem wśród konsumentów, ale również w świecie biznesu.