Dobre praktyki sklepu internetowego 2019-03-13

Dobre praktyki sklepu internetowego

Sklepy internetowe to dziś podstawa handlu. Wciąż pojawiają się kolejne. Ta metoda sprzedaży rozwija się niesamowicie szybko. Z pewnością jest to zasługa szybkiego trybu życia konsumentów. W związku z tym, że mamy dużo na głowie, lubimy ułatwiać sobie codzienne życie. I tak wprowadzamy do domu coraz więcej pomocników – wielofunkcyjne pralki, zmywarki czy roboty kuchenne i odkurzające. Nie inaczej jest z Internetem. To ogromne ułatwienie praktycznie w każdej dziedzinie życia. Bo spójrz: nie musisz stać na poczcie, żeby zrobić opłaty, bo robisz przelewy online. Nie musisz za granicą nosić kieszonkowych fiszek, bo masz słownik w telefonie. Nie potrzebujesz papierowej mapy jadąc w podróż samochodem, bo masz GPS. Prosto, szybko i efektywnie. Dlatego też nie inaczej jest z zakupami. Możesz je robić w Internecie. Od spożywki, poprzez odzież, meble po sprzęty RTV czy AGD. Dosłownie wszystko. I dziś zdradzę Ci dobre praktyki sklepu internetowego. Naszego sklepu. North.pl 😊

Sklep godny zaufania!

Nie ma co urywać, dobry sklep, to taki, któremu można zaufać. W końcu powierzasz nieznanemu człowiekowi swoje pieniądze. I oczekujesz, że zostaniesz uczciwie potraktowany. Że towar zostanie wysłany, kiedy sprzedawca odnotuje Twoją płatność. Niestety, pomimo tylu zabezpieczeń, wciąż zdarzają się oszuści, którzy wykorzystują internetowych Konsumentów. Dlatego też przed dokonaniem zakupu, sprawdź wiarygodność danego sklepu. Najlepiej zrobić to za pomocą sprawdzanych serwisów oceniających sklepy internetowe, na przykład opineo.

 

Dobre praktyki sklepu internetowego

Dobre praktyki sklepu internetowego

 

Bezproblemowe zwroty

Każdy sprzedawca z pewnością cieszy się, kiedy zdecydujesz się na zakupy w jego sklepie. Ale też każdy sprzedawca musi pamiętać, że masz prawo do zwrotów i reklamacji. Tak jasno mówi Twoje prawo jako Konsumenta i każdy właściciel sklepu ma obowiązek je szanować. Kiedy robię zakupy stacjonarnie, czasem spotykam się z informacją przy kasie „prosimy o przemyślane zakupy, zwrotów nie przyjmujemy”. Zastanawiam się wtedy, czy ten sprzedawca zna prawa swojego Klienta. Pewnie nie, a powinien. Sprawdź zatem, jak wygląda proces zwrotów i reklamacji w wybranym przez Ciebie sklepie.

 

Dobre praktyki sklepu internetowego

 

Wygodne zakupy

Zakupy w sklepie internetowym możemy robić na dwa sposoby: jako użytkownik danej platformy, posiadający na niej swoje konto oraz jako gość. Miło jest, kiedy dany sklep internetowy ma obie te opcje i pozostawia możliwość wyboru Klientowi. I pomimo tego, że zakupy bez rejestracji nie różnią się praktycznie niczym od tych z koniecznością założenia konta (bo przecież musisz wypełnić formularz, podać swoje dane, wybrać formę zapłaty i wysyłki), to Klienci jakoś podświadomie wolą robić zakupy jako gość. Kiedy pytamy ich, dlaczego tak jest, odpowiadają: „bo tak mi jest wygodniej, nie muszę zakładać konta i tak dalej….” Wybierz więc takiego sprzedawcę, który respektuje Twoje zdanie.

 

Dobre praktyki sklepu internetowego

 

Nie tylko w kwestii wyboru formy zakupów…

… ale także sposobu dostawy czy płatności. To Ty decydujesz, czy chcesz kuriera, który przyniesie Ci przesyłkę do domu, czy wolisz odebrać zamówienie w paczkomacie o dogodnej dla Ciebie porze dnia. Również do Ciebie należy wybór formy płatności – jeśli masz ochotę, robisz przelew. A jeśli obawiasz się wysłać pieniądze przez Internet, wybierasz możliwość płatności przy odbiorze, czyli za pobraniem.

 

Dobre praktyki sklepu internetowego

 

Zaufaj fachowcom!

Nie mniej istotne jest to, czy firma, która oferuje Ci swoje produkty, rzeczywiście zna dokładnie tę branżę. Wybierz więc taki sklep, który jest fachowcem w swojej dziedzinie. Który zna nowinki i jest na bieżąco ze wszystkim, co się zmienia i pojawia na rynku. Który odpowie rzeczowo na każde Twoje pytanie. Pamiętaj, że przy wyborze danego produktu, masz prawo pytać o wszystko i uzyskiwać wyczerpujące odpowiedzi. Dobry kontakt z Klientem to superważna rzecz w prowadzeniu biznesu online.

 

Dobre praktyki sklepu internetowego

Dobre praktyki sklepu internetowego
5 (100%) 5 votes
avatar
najnowszy najstarszy oceniany
Katarzyna
Admin

Dobrą praktyką jest również zaufany certyfikat SSL, wiemy że nasze dane poufne są bezpieczne.

Patrycja

Od zawsze interesowała się tym, jak działa pralka czy zmywarka. Najpierw naprawiała, a dopiero potem wymieniała na nowy model. Ciekawość do majsterkowania z pewnością wzięła się z ciekawości do świata. Lubi zdobywać nowe doświadczenia i rozwijać swoje pasje. Realistka z głową w chmurach, chaotyczna organizatorka, pragmatyczna marzycielka. Humanistka, która pisze o sprzęcie AGD.

W celu poprawienia jakości usług korzystamy z plików cookies. Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na wykorzystanie tej technologii. Zgadzam się x