Akcja “Zielony kierunek” – nie ma planety B

katarzyna | 27 maja 2021

Firmy North oraz Green Cell połączyły siły we wspólnym projekcie „Zielony kierunek”, który zachęci Polaków, by zapewnili drugie życie swoim urządzeniom. Organizatorzy akcji chcą promować gospodarkę opartą na recyklingu i ograniczaniu ilości elektrośmieci oraz edukować swoich klientów.

Przedstawiciele North i Green Cell przekonują, że jeśli domowe urządzenia przestają działać po okresie gwarancji, to nie trzeba od razu wyrzucać ich do kosza. W większości przypadków sprzęt da się uratować – wystarczy tylko wymienić uszkodzone lub zużyte komponenty. Obie firmy są na co dzień źródłem takich akcesoriów.

Green Cell produkuje baterie do setek modeli laptopów, smartfonów, elektronarzędzi, odkurzaczy i innych urządzeń, a od kilku lat rozwija autorskie projekty związane z elektromobilnością. Polski producent dociera do ponad 60 krajów, gdzie umożliwia wydłużanie cyklu życia urządzeń i zapewnia mobilność oraz niezależność swoim klientom. Z kolei North ma w swojej ofercie nie tylko baterie, ale przede wszystkim 13 milionów części zamiennych do sprzętu AGD i RTV. Firma promuje ideę samodzielnych napraw oraz prowadzi własne portale edukacyjne. Takie podejście zapewniło jej tytuł laureata prestiżowego konkursu Stena Circular Economy Award 2020.

zielony kierunek

Edukacja jest przewodnim celem akcji “Zielony kierunek” – Green Cell i North podejmą szereg tematów ekologicznych, podzielą się swoimi spostrzeżeniami oraz podpowiedzą klientom w jaki sposób mogą przyczynić się do ratowania środowiska.

Akcja “Zielony kierunek” przybliży zagadnienia związane z:

  • tematyką gospodarki o obiegu zamkniętym z perspektywy producenta,   
  • przyszłością urządzeń akumulatorowych w kontekście ochrony środowiska i odejścia od urządzeń spalinowych,
  • wprowadzaniem prawa do naprawy i jego następstwami na rynku urządzeń RTV i AGD,
  • korzyściami i wadami z obecnych i przyszłych zmian w prawie UE dot. gospodarki cyrkularnej,
  • filozofią less waste oraz coraz bardziej popularny trendem „naprawiaj, nie wyrzucaj”, czyli samodzielnego naprawiania sprzętu użytku domowego.

Zaplanowana akcja obejmie artykuły eksperckie na blogach obu firm oraz szeroką komunikację w social mediach. Na temat “Zielonego kierunku” obranego przez Green Cell i North wypowiedzą się też prezesi obu firm. Organizatorzy wierzą, że “Zielony kierunek” odbije się głośnym echem wśród konsumentów, ale również w świecie biznesu.

Oceń artykuł

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 4.8 / 5. Liczba głosów: 42

Dotychczas brak głosów! Oceń ten post jako pierwszy.

Subscribe
Powiadom o
guest
9 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Witold

Świetny pomysł, jestem za 😀

Piotr

Swietna inicjatywa.Mysle, ze przydalaby sie baza wiedzy jaki sprzet AGD kupowac/wybierac pod wzgledem mozliwosci/latwosci/ oplacalnosci (koszty czesci zamiennych) naprawy. Produktow jest wiele, ale wiekszosc jednorazowa. Kto powie konsumentom co wart kupic?

Robert

Super pomysł ja naprawiam a wy zapewniacie mi to co potrzebne 😉

Anna

dzięki waszej pomocy i mojej determinacji wciąż działa moja pralka i piekarnik. dzięki za wszelkie odpowiedzi, które pomogły ogarnąć problem

Elzbieta

fantastyczne i logiczne podejcie do ochrony środowiska BRAWO!
Dziękujemy w imieniu naszej matki ZIEMI!

Pawel

Brak instrukcji powszechnie dostępnych, bardzo drogie podzespoły często nie jest opłacalna wymiana np” w pralkach. Powinien serwis promować darmową naprawę urządzeń i wtedy będzie to zachęta aby nie kupować nowych. np płacę robociznę części free!!! Inaczej tego typu akcje nie maja większego sensu

Aleksandra

w tym roku w życie wchodzi „Prawo do Naprawy”, które gwarantuje między innymi to, że producent będzie musiał udostępniać rysunki techniczne swoich urządzeń i stosować części ogólnodostępne dla klienta, więcej można przeczytać tutaj: https://naprawiaj-nie-wyrzucaj.pl/newsy/prawo-do-naprawy-co-gwarantuje/

Małgorzata

Doskonały pomysł, tak często wyrzucałam coś, bo nie było specjalisty do naprawy lub bardzo drogo, Teraz mąż sam naprawił blender

Hexo

Jaką konsumenci możemy wychować każdą firmę. Po prostu jak ktoś sprzedaje mi dziadostwo które się psuje przestaje kupować wyroby tej firmy. Gdyby wszyscy mnie mieli takie podejście firmy musiałyby produkować trwałe rzeczy.